It’s a girl thing #in

Eu kommissionen har gjort det igen! Denna nya video är allt annat än den kunde varit! Tror inte den tilltalar flickor att söka till forsknings sektorn (möjligen fler killar?).

Jag tycker att man kunde gjort mer för de 900.000 kr som denna kostat! Vad hade du kunnat göra för 900.000kr?

Finns både bättre och mindre stötande sätt att intressera såväl flickor som pojkar för forskning… Engagerade lärare t.ex.!!!

Men visst är den värd att se som ett dåligt (ytterligare ett) exempel på reklamfilm från vår snart största reklamfolks köpare i Europa?

kolla på videon här via Youtube

Lämna en kommentar

Filed under EU, Eu-stöd, EUbidrag, Företag, Innovation

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s